Senioritas Musicales

Marieke-en-Marijke-zondag-24-03-2013-054-800x533

Marieke Dekker, pianiste en koordirigente en ik, mezzo-sopraan, vormen een Zang-Piano-Duo. We brachten inmiddels programma’s rond Kerst en Pasen. Ook traden we samen als Duo op bij KOOR- uitvoeringen van verschillende Koren. Ons nieuwe projekt is een Programma met Spaanse Muziek! De Falla, Montsalvatge, Turina, Obradors en Rodrigo zullen er in ieder geval deel van uit maken. Onze naam wijst enerzijds op ons Spaanse Repertoire. En op onze muzikaliteit. Anderzijds op onze leeftijd. We zijn beiden 60+ en dus senior. Wat ‘verspaanst met een knipoog’ levert dit ‘Senioritas Musicales’ op.

Silence Is The Source

CIMG6350-800x600

Vandaag wil ik de improvisatie “Silence is the Source” onder jullie aandacht brengen. De tekst vond ik bij een werk van Kunstenaar Jim Chasan in Galerie Ron Mandos in Rotterdam. Pianist Hugo van Neck en ik maakten er de volgende improvisatie bij.

De opname was bedoeld voor de Dalai Lama. Mijn man Eric en ik waren in zijn Zomerpaleis en kregen daar een rondleiding door een Lama. Ik beloofde de dvd met improvisatie en foto’s naar hem op te sturen.

Lustrumconcert 110 jarig bestaan Koor Aurora

Op 27 oktober 2012 was Marijke te Ammerstol soliste bij het Lustrumconcert t.g.v. 110 jarig bestaan van het Koor Aurora.

dsc002242-screen

Marieke Dekker, de koordirigente, begeleidde Marijke tijdens haar solo’s en wanneer ze als soliste met het Koor optrad.
Marijke zong werken van Von Gluck, Von Flotow, Raymond en Bizet. Met het Koor zong ze Laudate Dominum van Mozart en delen uit de Selectie uit de Opera Martha van Von Flotow. Ter verhoging van de feestvreugde trad ook Marius Diepenhorst (de vroegere dirigent van Aurora) op met zijn Kinderkoor.

Concert met harpiste Gyde Knebusch

201202-Zeyp-Snag-08

Op 9 februari 2012 traden harpiste Gyde Knebusch en ik samen op in De Zeyp in Ganshoren. We brachten een heel afwisselend programma met liederen in 5 verschillende talen. Daarnaast bracht Gyde 2 solowerken van Granados en Tournier. De zaal, die geheel vol zat, was dolenthousiast over zang en harpspel en de expressieve manier van brengen.